درمان ریزش مو با مزوتراپی

ریزش مو دغدغه ی بسیاری از افراد است، اما ریزش مو ممکن است به علل گوناگونی ایجاد شده باشد، در ادامه مطلب دکتر ماندانا خسروآرا، به مهم ترین علل ریزش مو، علل کمتر شایع ریزش مو و در آخر نحوه درمان ریزش مو با مزوتراپی اشاره خواهد کرد.

تشخیص علت ریزش مو

آزمایش خون برای یافتن علت ریزش مو، تاثیر چندانی ندارد، بدین ترتیب پزشک، روش های تشخیصی زیر را دراغلب موارد انجام می دهد:

• پزشک، موهای بیمار را معاینه می کند.
  • شرح حال دقیق از بیمار می گیرد.
  • در نهایت تشخیص می دهد که ریزش مو از چه نوعی است .

عللی که برای ریزش مو شایع نیستند:

ریزش مو ناشی از کمبودهای تغذیه ای از جمله :

• فقر آهن به دنبال رژیم های غذایی سخت
  • کاهش وزن شدید
  • زایمان
  • به علت مصرف دارو ها یا کموتراپی یا رادیوتراپی
  • ریزش موی سکه ای ناشی از عوامل خود ایمنی

درمان-ریزش-مو-مزوتراپی

مهم ترین علت ریزش مو چیست؟

مهم ترین علت ریزش مو، عامل ژنتیکی و هورمونی می باشد. این عامل باعث ریزش مو با الگوی خاص در آقایان و خانم ها می شود.

مراحل ریزش مو به علت ژنتیکی و هورمونی:

ابتدا تارموها نازک و نحیف شده و سپس شروع به ریزش مو می کنند.

اما در آقایان، اغلب ریزش مو از طرفین پیشانی و قله ی سر شروع می شود. و در خانم ها کل سر، موها می ریزند.

مقالات مفید:

جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

لیزر موهای زائد

آیا تمامی ریزش موها دائمی هستند؟

برای تعیین آن که ریزش مو دائمی است یا موقتی، به علت ایجاد آن بستگی دارد.

• اگر ریزش مو به علت، رژیم غذایی، استرس، کشیدن بیش از حد مو باشد، با تغییر سبک زندگی و اصلاح علل ذکر شده، ممکن است ریزش مو درمان شود.
  • اما در برخی موارد، یک بیماری زمینه ای برای ریزش مو است، بدین صورت ابتدا باید بیماری درمان شود و یا به کمک متخصص پوست موها را تقویت نمود.
  • از علل مهم ریزش مو که قبلا هم بیان شد، عوامل ژنتیکی است. در این مواقع دارو های موضعی و حتی در موارد پیشرفته، کاشت مو نیاز است.

مزوتراپی و درمان ریزش مو

علت ریزش مو از هر عاملی نشات گرفته باشد باز هم با تزریق مواد خاص به پوست می توان به رویش مو ها کمک کرد. این مواد ترکیبی از: ویتامین ها اسیدهای امینه و همینطور هورمن های لازم برای رشد مو هستند. برای  دریافت نتایج مطلوب، این تزریقات را باید تکرار کرد.

مزوتراپی: یک روش غیر تهاجمی و مکمل در درمان انواع ریزش مو است.

دکتر ماندانا خسرو آرا متخصص پوست مو زیبایی بوده و دارای برد تخصص نیز هستند جهت برقراری ارتباط با دکتر خسرو آرا با شماره های 22148723 – 09101445015 تماس بگیرید و یا به اینستاگرام دکتر خسروآرا مراجعه فرمایید.

آیا مزوتراپی در انواع ریزش مو موثر است یا خیر؟

از طریق مزوتراپی مجموعه ای از داروها، ویتامین ها،مکمل هایی می توان به پوست وارد کرد، اما به هر حال جریان خون و لنفاوی وجود دارد که این داروها را از موضع دور می کند، بنابراین مزوتراپی نیاز به جلسات مکرر درمان دارد و یا باید با مفاصل منظم تکرار شود .

مزوتراپی در چه نوع ریزش موهایی موثر نیست؟

ریزش مو های بعد از بارداری، کاهش وزن شدید، بیماری حاد، بستری شدن در بیمارستان، کم خونی، اغلب مزوتراپی تاثیر چندانی ندارد. زیرا یک تغییر در دوره خواب و بیداری پیازمو اتفاق افتاده است که ارتباطی به دارو و درمان ندارد و باید این تغییر به مرور اصلاح شود.

اما مزوتراپی برای درمان ریزش موهای هورمونی، آندروژنتیک مناسب است.

برای یافتن علت ریزش مو، حتما به پزشک مراجعه کنید و توصیه می شود روش های درمانی که برای ریزش مو به کار می رود، مانند مزوتراپی را تحت نظارت متخصص پوست خوب انجام دهید.

یازده − هشت =