علت ریزش مو چیست و چه باید کرد؟

یکی از علل رایج ریزش مو در آقایان، علت ژنتیکی و ارثی است که مردان از آن شکایت داشته و نمی دانند باید برای درمان آن چه کاری انجام دهند و آیا اصلا راهی برای درمان قطعی ریزش مو ژنتیکی وجود دارد یا خیر؟ چه روش های درمانی برای ریزش مو بهتر است ؟ و…برای درمان قطعی ریزش مو ، از نظر متخصص پوست برای درمان ریزش مو راه هایی وجود دارد که  در ادامه مطلب پاسخ این سوالات داده شده است.

درمان-قطعی-ریزش-مو-درغرب-تهران

انواع ریزش مو :

• در ابتدا برای پاسخ سوالات بالا باید علت ریزش مو را شناسایی کنیم، برخی ازریزش مو ها به علت سبک زندگی نادرست مانند رژیم غذایی نامناسب، استرس، کندن مو، کشیدن بیش از حد مو و…است، که در این مواقع با اصلاح این موارد مسلما ریزش مو قطع می شود.
  • در مواقع دیگر نیز که علت ریزش مو یک بیماری و یا مصرف دارویی خاص است، با درمان بیماری و قطع مصرف دارو ریزش مو به مرور کاهش یافته و می توان به کمک متخصص پوست خوب، مو را تقویت کرده و از ریزش مو پیشگیری نمود.
  • اما زمانی که ریزش مو علت ژنتیکی دارد، با دارو ها و روش های درمان ریزش مو می توان، ریزش مو را کاهش داد در غیر این صورت ریزش مو دائمی خواهد بود.
  • به علل هورمونی نیز ممکن است فرد دچار ریزش مو شود.

راه های درمانی ریزش مو چیست؟

1. مصرف دارو و محلول های تجویز شده توسط متخصص پوست و مو

تا چه زمانی باید داروهای درمانی ریزش مو را مصرف کرد؟

مدت زمان مصرف دارو نامحمدود است و نمی توان زمان دقیقی برای آن تعیین کرد و تا زمانی که ریزش مو وجود دارد، باید دارو مصرف شود مگر آن که پزشک در ارزیابی های مجدد که سه ماه بعد از شروع درمان است، متوجه شود دارو برای بیمار جواب نمی دهد.

اما به طور متوسط محلول ها و قرص هایی که برای درمان ریزش مو تجویز می شود باید 5 تا 10 سال ادامه داشته باشد.

مطالب مفید:

مراقبت از پوست در هوای آلوده

درمان جای آبله مرغان در بزرگسالان

آیا مصرف دارو باعث رویش مجدد مو می شود؟

ابتدا باید بدانیم در پروسه ی ریزش مو چه اتفاقی می افتد؟ در این پروسه ابتدا مو نحیف شده و در ادامه تبدیل به موی کرکی می شود و در آخر می ریزد.

زمانی که داروی درمانی ریزش مو مصرف می شود این فرآیند معکوس شده و موهای کرکی و ضعیف تبدیل به موهای ضخیم  شده  و در انتها حجم مو چند برابر می شود، بنابراین موی جدیدی رشد نکرده و به تعداد مو ها افزوده نمی شود.

1. کاشت یا پیوند مو

در فرآیند کاشت موی طبیعی، موهای طبیعی فرد به ناحیه ی طاسی انتقال می یابد. در این نوع از درمان، مو رشد طبیعی داشته و برای همیشه ماندگار هستند و اگر فرآیند کاشت مو موفق باشد، ظاهر و تراکمی که ایجاد شده مدت ها ظاهری زیبا را برای فرد رقم می زند.

آیا پیوند مو عوارضی دارد؟

در مجموع این عمل جزء عمل های بی خطر و کم عارضه است و معایب خاصی برای آن گزارش نشده است.

مدت زمان کاشت مو چه قدر است؟

برای کاشت مو روش های مختلفی وجود دارد، در هر کدام از آن ها مدت زمان متفاوت است.

در روش اف یو تی، فرآیند برداشت و کاشت مو، در یک جلسه و به مدت 5 الی 6 ساعت زمان می برد.

اما در روش اف آی تی، هر مو به صورت مجزا استخراج شده بنابراین اگر فردی طاسی زیادی داشته باشد 2 الی 3 جلسه کاشت مو زمان می برد اما اگر طاسی وسیعی نداشته باشد در یک جلسه نیز قابل انجام است.

هزینه ی کاشت مو در ایران چه قدر است؟

با وجود آن که کیفیت کاشت مو و پیوند مو در ایران مطلوب است اما هزینه ی آن نسبت به دیگر مناطق جهان کمتر است،اما برای تعیین هزینه ی قطعی باید عواملی را قبلا بدانیم از جمله : روشی که برای کاشت مو انتخاب شده است، تجربه و مهارت متخصص پوست و مو، میزان گستردگی طاسی و…

آیا حقیقت دارد که موی کاشته شده می ریزد؟

بله، تا یک ماه بعد از کاشت مو، مو می ریزد و ممکن درصد قابل توجهی از مو بریزد اما این دوره موقت است و پس از گذشت حداقل 6 ماه نمای مو به مقدار معقولی باقی خواهد ماند.

1. ترمیم مو

درمواقعی که فرد به علت سانحه و یا علتی خاص دچار کمبود مو و طاسی است و حتی اگر برای کاشت مو در محدوده سنی مناسب نباشد و یا توسط پزشک تایید نشود، ترمیم مو پیشنهاد می شود.

دکتر ماندانا خسرو آرا متخصص پوست مو زیبایی بوده و دارای برد تخصص نیز هستند جهت برقراری ارتباط با دکتر خسرو آرا با شماره های 22148723 – 09101445015 تماس بگیرید و یا به اینستاگرام دکتر خسروآرا مراجعه فرمایید.

1. مزوتراپی برای درمان ریزش مو

با استفاده از این روش، طبق تشخیص متخصص پوست، مکمل ها  و ویتامین های مورد نیاز، به پوست وارد خواهد شد.

به طور کلی مزوتراپی برای آن که اثرات مطلوبی بگذارد باید طی چند جلسه تکرار شود و اغلب برای ریزش موهای هورمونی مناسب است.

در آخر:

اگر مقاله را مطالعه کرده باشید، متوجه مهم بودن علت ریزش مو شده اید که این عامل در انتخاب و موفقیت آمیز بودن درمان ریزش مو بسیار مهم است و فاکتور مهم دیگر انتخاب متخصص پوست خوب برای درمان ریزش مو است، که تعیین کننده در تشخیص علت ریزش مو و انتخاب روش درمان قطعی ریزش مو متناسب با وضعیت فرد است.

چهار × 3 =